sobota, 10 grudnia 2011

Tak z grubsza.

Czuwaj!

W przeciągu ostatniego miesiąca popełniliśmy wiele gaf. Naprawdę wiele.
Może czas by się wziąć w garść, zapomnieć o prywatnych sprawach i chociaż w harcerstwie udawać, że wszystko jest ok?


ZA PIĘĆ DWUNASTA
Powiedzcie mi, dlaczego WSZYSTKO robicie na ostatnią chwilę? Jest sobota, godzina 19:04. Ja właśnie dowiedziałam się dzwoniąc do 4 osób, że one jednak nie jadą na BŚP do Krakowa. No heloł! Od kiedy to wiecie? Zgłosiłam Was już, jak nasza drużyna teraz wygląda na tle hufca? Nie dotrzymujemy danego słowa. A przecież na słowie harcerza polegaj jak na Zawiszy. W naszym przypadku tak nie jest. Dlatego nie róbcie mi takich rzeczy już. No.


TELEFON JEST PO TO, BY GO ODBIERAĆ
Założę się, że każdy z Was ma telefon. Nawet domowy. Mam wasze numery. Dzwonię po 15 razy i wy nie odbieracie. To po co macie te telefony? One są od tego, żeby się kontaktować ze światem, szczególnie ze mną. Proszę je odbierać.


HARCERZ SUMIENNIE SPEŁNIA WOJE OBOWIĄZKI
Miesiąc temu dałam Wam zgody na przynależenie do ZHP. Minęło 28 dni, były 4 zbiórki. Ile otrzymałam zgód? 3. Z ilu? z 16. Ile razy prosiłam, byście je przynieśli? Dużo. Może warto odświeżyć pamięć, przypomnieć sobie gdzie je mamy i wypełnić.


ŚMIECI DAJEMY DO KOSZA
Kosz - miejsce, gdzie wyrzucamy niepotrzebne przedmioty, papierki, obierki itp. Znajduje się przeważnie w każdym budynku.
Ławka - miejsce przeznaczone dla ludzi do odpoczynku. W jej okolicy (na niej, pod niej) powinno być czysto.
Definicje na pozór banalne do zrozumienia i stosowania w życiu. Tylko na pozór. Część z naszych harcerzy, kupując frytki i hamburgera i delektując się ich smakiem, po skończonym jedzeniu papierki dali pod ławkę. A od czego jest kosz? Chciałabym, żeby ci druhowie byli w mojej skórze wtedy, gdy byłam w hufcu i pewien druh mi o tym powiedział.


ZBIÓRKI SĄ PO TO, BY NA NIE CHODZIĆ
Znajduję czas w tygodniu, by ułożyć zbiórkę i ją zrobić. Więc może wy też znajdźcie czas w sobotę na 1,5 godziny i przyjdźcie na zbiórki? Jest nas 16. A ile osób się udziela?

Przemyślcie, wyciągnijcie wnioski.
Dlaczego upominam Was publicznie? Patrz punkt "Telefon jest po to, by go odbierać".



Czuwaj!
sam. Maja Pawińska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz